U bent hier:Home>ActieplanConsumentenkeuzes>Financiële redzaamheid>In contact komen met klanten die hulp nodig hebben
Thema Financiële redzaamheid

In contact komen met klanten die hulp nodig hebben

  • Lopend initiatief
  • Thema: Financiële redzaamheid
  • Door: De Gedragsstudio, AEGON, FREO, Nationale Nederlanden (Gedragsteam: AFM, Radboud Universiteit, Erasmus Universiteit, UvA)

Door eerder in contact te komen met klanten die hulp nodig hebben wordt onnodige escalatie van schulden voorkomen. Én de daarbij horende negatieve psychische aandoeningen zoals stress. Hoe kun je vroegtijdig in contact komen met klanten van verzekeraars die (financiële) hulp nodig hebben om problematische schulden te voorkomen? In dit initiatief worden inzichten in gedragswetenschap zoals self esteem, optimism bias en schaarste ingezet.

Meer weten? Neem contact op met de hierboven genoemde organisaties of mail de Gedragsstudio.

U bent hier:Home>ActieplanConsumentenkeuzes>Financiële redzaamheid>In contact komen met klanten die hulp nodig hebben