Pensioen3daagse Wijzer in Geldzaken 12, 13 en 14 november 2024
een initiatief van
Wijzer in geldzaken
U bent hier:Home>Pensioen3daagse>PensioenWegwijzer>2022>Customer experience bij Ahold Delhaize Pensioen

Optimale klantbeleving bij Ahold Delhaize Pensioen

Customer experience vat Ahold Delhaize Pensioen samen als ‘het gevoel dat je krijgt bij de interacties met een merk of bedrijf’. Dit gevoel is gebaseerd op alle interactie: dus zowel digitaal als fysiek. Het centraal stellen van de klant binnen de gehele organisatie is het uitgangspunt. Zij komen tegemoet aan de behoeften van de klant. Deze aanpak staat niet op zichzelf, zij benaderen dit vanuit een holistische visie (dus het geheel aan mogelijke contactmomenten). Dit noemen ze customer experience.

Wat is customer experience bij Ahold Delhaize Pensioen?

Door de implementatie van klantreizen (op basis van pensioenprocessen en belangrijke levensmomenten) zorgen zij er voor dat hun deelnemers persoonlijke en relevante informatie ontvangen.

Daarnaast hebben zij binnen hun klantreizen allerlei extra momenten (haakjes) gedefinieerd om hun deelnemers bewust te maken van pensioen. Hun deelnemers ontvangen (triggerbased vanuit de systemen) voor hen relevante pensioeninformatie waarbij duidelijk wordt aangegeven of zij iets moeten of kunnen doen ten aanzien van hun pensioen. Op deze manier worden de deelnemers optimaal voorbereid voor op moment dat zij daadwerkelijk met pensioen gaan.

Wat is het doel van deze customer experience?

Uiteindelijk moet deze methode leiden tot een hoger pensioenbewustzijn en een grotere zelfredzaamheid binnen de geboden digitale dienstverlening.

Voor wie is de customer experience?

Met deze methode richt Ahold Delhaize Pensioen zich in principe op al hun doelgroepen. Er is wel verhoogde aandacht voor de deelnemers die aangeven meer hulp nodig te hebben, een laag kennisniveau hebben of niet bij machte zijn zelf zaken digitaal te regelen. Deze groep wordt diverse mogelijkheden voor ‘warm’ contact geboden. Dit zijn persoonlijke gesprekken of bijeenkomsten op locatie.

Meer informatie en contact

Naam contactpersoon:  Esther Keizer
Email: esther.keizer@aholddelhaize.com

Terug naar alle inzendingen.

U bent hier:Home>Pensioen3daagse>PensioenWegwijzer>2022>Customer experience bij Ahold Delhaize Pensioen