Pensioen3daagse
Een initiatief van
Wijzer in geldzaken
12 t/m 14 november 2024
U bent hier:Home>Pensioen3daagse>PensioenWegwijzer>2022>Campagne “Je kunt ook niks doen”

Campagne “Je kunt ook niks doen”

BeFrank wil pensioen dichter bij mensen brengen. Daarom leggen zij de lat hoog als het om activatie gaat. 80% van hun deelnemers logt in op de persoonlijke pensioenpagina. Maar nog niet iedereen maakt bewuste keuzes. Bij BeFrank kiezen deelnemers zelf een beleggingsrisico dat bij ze past. Door de Profielbepaler in te vullen zien zij eenvoudig welk beleggingsrisico dat is. Om jonge deelnemers bij BeFrank te activeren de Profielbepaler in te vullen en daarna een bewuste keuze te maken voor een beleggingsrisico hebben zij een campagne bedacht. De campagne gaat uit van de kracht van zelfoverreding en de fear of missing out.

Wat was de succesfactor van de campagne “Je kunt ook niks doen”?

Op de campagnepagina van Be Frank vinden jonge deelnemers diverse video’s: video’s met verdiepende informatie en korte video’s waarin we meer uitleg geven bij de verschillende beleggingsprofielen. De complete campagne is geschikt voor zowel mobiel als desktop. Door de intuïtieve tooling van de Profielbepaler zien deelnemers direct wat het effect is van de beleggingskeuze op het verwachte pensioeninkomen. En kunnen zij eenvoudig hun keuze doorgeven. Kiezen deelnemers toch voor een ander beleggingsrisico dan uit de Profielbepaler komt? Dan wordt er jaarlijks een bericht gestuurd om te checken of het beleggingsrisico nog bij hen past.

Wie was de doelgroep van deze campagne?

Jonge deelnemers bij BeFrank tussen de 21 en 35 jaar oud.

Meer informatie en contact

Naam contactpersoon: Isabelle van Ast
Email: isabelle.van.ast@befrank.nl

Terug naar alle inzendingen.

U bent hier:Home>Pensioen3daagse>PensioenWegwijzer>2022>Campagne “Je kunt ook niks doen”