Jongeren zijn voor pensioenfondsen een moeilijk bereikbare doelgroep. Voor hen is pensioen nog ver weg. Jongeren zien de relevantie van pensioen nog niet, zo blijkt uit onderzoek in 2020. Jongeren weten niet wanneer ze wat aan hun pensioen moeten doen en wat ze dan moeten doen. De campagne Nuietsdoenaanjepensioen begint met de eerste stap: wanneer moet je iets doen aan je pensioen?
Nuietsdoenaanjepensioen is een campagne gericht op jongeren. De campagne bestaat uit onder andere animaties, podcasts en filmpjes die allemaal minder dan 1 minuut duren. De tone of voice is positief, aansprekend en duidelijk. De campagne wordt aangeboden op Facebook, Instagram en Youtube. Deze kanalen maken direct communiceren met de doelgroep mogelijk.
Pensioenbewustzijn bij jongeren vergroten. In de campagne staan voor jongeren herkenbare momenten centraal waar pensioen aan gekoppeld is. Zo ontstaan momenten waarop je 'nu niet' iets aan je pensioen moet doen en momenten waarop je 'nu wel' iets aan je pensioen moet doen. Door de vele 'nu niet' momenten en de paar altijd dezelfde 'nu wel' momenten wordt het laagdrempeliger om dan echt even iets te doen aan je pensioen.
Voor jonge werkenden van 25 tot 35 jaar.
Bezoek de website Nuietsdoenaanjepensioen.nl. Voor meer informatie kun je contact opnemen met Marleen Buijsman.