U bent hier:Home>Pers>Veel meer Nederlanders checkten hun pensioen rond Pensioen3daagse
06 november 2015

Veel meer Nederlanders checkten hun pensioen rond Pensioen3daagse

Krachtenbundeling geeft bezoek Mijnpensioenoverzicht.nl een flinke impuls

In aanloop naar de Pensioen3daagse en tijdens de Pensioen3daagse zelf checkten veel meer mensen hun pensioen op Mijnpensioenoverzicht.nl dan op een gewone doordeweekse dag. De campagnes van de Stichting Pensioenregister en Wijzer in geldzaken gaven samen een flinke impuls aan het bezoek op de site waar iedereen met zijn DigiD kan opzoeken hoeveel AOW en pensioen hij straks kan verwachten.

Bijna verdrievoudiging bezoek Mijnpensioenoverzicht.nl tijdens Pensioen3daagse

In een gewone werkweek bezoeken gemiddeld 60.000 mensen de website en loggen 43.000 daadwerkelijk in. In de week voor de Pensioen3daagse nam het bezoek op Mijnpensioenoverzicht.nl met 43% toe en steeg het aantal bezoekers dat inlogde met 19%. De eerste vier dagen van de week van de Pensioen3daagse was het bezoek dubbel zo hoog. Het aantal inloggende bezoekers lag bijna de helft hoger (49%). Tijdens de Pensioen3daagse op 3, 4 en 5 november was er bijna sprake van een verdrievoudiging van het bezoek.

Veel nieuw bezoek via Facebook

In de week voor de Pensioen3daagse startte de Stichting Pensioenregister de landelijke campagne ‘Even snel je pensioen checken? Wel zo makkelijk!’. Kort voor de Pensioen3daagse startte de Facebookactie ‘Login en win’, een samenwerking tussen de Stichting Pensioenregister en Wijzer in geldzaken. Bezoekers die inlogden op Mijnpensioenoverzicht.nl maakten kans op een pensioenprijs (geldbedrag) van €3.000,- netto.

Goede resultaten vasthouden

De goede resultaten van deze Pensioen3daagse zijn voor de Stichting Pensioenregister reden om de samenwerking met partijen als Wijzer in geldzaken te blijven zoeken.

------------------------------------------------------------------------------------------------

Stichting Pensioenregister

Resalieke Vlieger, tel 06 50246519 of via RVlieger@svb.nl

Wijzer in geldzaken
Joost de Bree, tel 06 47408065 of Henriëtte Raap-Scheele, tel 06 18304510 | pers@wijzeringeldzaken.nl, wijzeringeldzaken.nl/pers of twitter.com/wijzeringeld

Wijzer in geldzaken is een initiatief van het ministerie van Financiën, waarin partners uit de financiële sector, de wetenschap, de overheid en onderwijs-, voorlichtings- en consumentenorganisaties hun krachten bundelen om verantwoord financieel gedrag in Nederland te bevorderen. Hare Majesteit Koningin Máxima is erevoorzitter van het platform. www.wijzeringeldzaken.nl

Over de Stichting Pensioenregister

De Stichting Pensioenregister is een initiatief van de gezamenlijke Nederlandse pensioenfondsen, de pensioenverzekeraars en de Sociale Verzekeringsbank (SVB) en is onder het grote publiek vooral bekend van de website Mijnpensioenoverzicht.nl. Via deze publiekswebsite kan elke burger op eenvoudige wijze inzicht krijgt in zijn pensioen en AOW. De functie van Mijnpensioenoverzicht.nl is puur informatief, zodat mensen met één druk op de knop weten hoe ze ervoor staan met betrekking tot hun AOW en hun opgebouwde pensioenrechten (de zogenoemde eerste en tweede pijler). Niet te zien is wat iemand zelf via bijvoorbeeld een koopsompolis nog geregeld heeft (de derde pijler).